Nowy silnik 1.5 TGI w grupie Volkswagen

Koncern Volkswagen wychodząc naprzeciw nowym regulacjom ekologicznym i zamierzając zmniejszyć emisję CO2 poniżej 95g/km do 2020r zaprezentował nowy silnik 1.5 TGI na gaz ziemny.
Posiada on wtrysk bezpośredni, turbinę ze zmienną geometrią a konstrukcyjnie jest oparty o rozwiązanie 1.5 TSI. Motor osiąga moc 96 kW / 130 KM i moment obrotowy 200 Nm przy 1400 obr./min.
Pojazdy napędzane gazem ziemnym na rynku niemieckim stanowią grupę o największej dynamice wzrostu. Ponadto silniki TGI mogą być również zasilane biometanem (wówczas emisja CO2 spada do 0). Rozpoczęcie produkcji motoru jest zapowiadane jeszcze w tym roku.

Przybliżone spalanie CNG wyniesie ok. 3,5 kg / 100 km przy zastosowaniu w VW Golfie ze skrzynią biegów DSG. Zasięg na gazie powinien wynieść do 490 km. Dzięki automatycznemu przełączeniu się na rezerwowy zbiornik benzyny, będzie on rozszerzony o dodatkowe 190 km.

Tagi